El Museu Olímpic i de l’Esport va inaugurar l’exposició Els Orígens del Baseball a Espanya.

Julio Pernas, president de la Federació Espanyola de Baseball, va ser l'encarregat de donar la benvinguda als assistents a la inauguració. Posteriorment, es va assistir a l'obertura de portes de l'exposició, que podrà ser visitada a partir de demà matí i fins al mitjan juny de forma gratuïta.

Entre les dades destacables descobertes en motiu de la investigació per al desenvolupament de l’exposició, s’han trobat proves fefaents que el beisbol va ser el segon esport, després del futbol, que es va implantar a Espanya. El primer partit de beisbol que es va disputar data de 1901 a Barcelona, i de 1903 a Madrid. El beisbol va ser introduït per cubans exiliats i espanyols que després de la guerra d’independència de Cuba van tornar a Espanya. Agustí Peris de Vargas – germà de Joaquín Peris de Vargas, president del Futbol Club Barcelona 1914 -1915 – va ser el primer president de la Federació Catalana de Beisbol.