Alejandro Blanco, president del Comitè Olímpic Espanyol i Juan Antonio Samaranch han obert amb les seves ponències la primera jornada del “XIV Fòrum Olímpic: L’afectació de la COVID en l’esport”

La benvinguda oficial ha estat a càrrec de David Escudé, president de la Fundació Barcelona Olímpica, regidor d’Esports de l’Ajuntament de Barcelona i diputat provincial de Barcelona i Aleix Villatoro, director del Consell Català de l’Esport de la Generalitat de Catalunya.

A l’acte també van acudir representants de diferents institucions i patrons de la Fundació Barcelona Olímpica que van gaudir del missatge de Thomas Bach, president del Comitè Internacional Olímpic que, amb motiu del Fòrum Olímpic, ha volgut donar el seu suport i llançar un missatge d’esperança per al futur de l’esport.

Juan Antonio Samaranch, membre del CIO, ens ha proporcionat una anàlisi completa de l’organització dels Jocs Olímpics de Tòquio 2020 sota l’ombra de la pandèmia. També ha destacat la importància de seguir la normativa dels agents sanitaris i ha sembrat un camí d’esperança i il·lusió per als futurs Jocs Olímpics.
Per part seva, Alejandro Blanco ha destacat i manifestat el seu orgull pel sacrifici, paciència i el bé fer de tots els esportistes durant la pandèmia amb vista a aconseguir uns Jocs.

Si no has pogut connectar-te a aquesta primera sessió del Fòrum Olímpic, la pots tornar a veure en el següent enllaç: https://youtu.be/qOL9MLp9ZPk

Estem molt interessats en la teva opinió i preguntes, per això hem habilitat el xat en totes les ponències que emetem en directe.

Demà dimecres 6 d’octubre, comptarem amb dues taules rodones. En la primera d’elles, representants d’entitats de sectors esportius debatran sobre la gestió passada, present i futura de la COVID.

En la segona de les taules trobarem les similituds i diferències de les ciutats de València i Barcelona en els models de gestió de la pràctica i de les instal·lacions esportives durant la pandèmia. T’esperem a les 16 hores en el següent enllaç: https://youtu.be/D140Z-4O38I del nostre canal YouTube.

Recorda que totes les ponències estaran penjades en el canal YouTube de la Fundació Barcelona Olímpica – Museu Olímpic