Al llarg de la història, la ciutat de Barcelona ha vist néixer una gran quantitat de clubs esportius des de la instauració de l’esport reglat com a pràctica lúdica. Molts d’aquests clubs encara estan en funcionament. Són entitats que promouen l’esport de base en el seu entorn en les diferents disciplines esportives.

La Fundació Barcelona Olímpica vol reconèixer l’existència de tots aquells clubs i organitzacions que permeten la pràctica de l’esport a la ciutat. És per això que ha desenvolupat un programa d’activitats entre les quals destaca la producció d’una exposició monogràfica anual sobre un club centenari de Barcelona. L’exposició, principalment de caràcter fotogràfic, recull diferent informació relacionada amb el club: l’any de fundació, els esports que s’hi practiquen o les competicions que s’hi duen a terme.

Objetius

El programa educatiu de l’exposició de clubs centenaris pretén oferir a visitants escolars i públic familiar una aportació sobre l’exposició de forma que puguin relacionar els continguts amb el programa escolar.

• Conèixer la diversitat de clubs existents a la ciutat.
  • Conèixer la diversitat d’esports que es poden practicar a la ciutat.
  • Identificar la història de la pràctica esportiva a la ciutat.

Clubs Centenaris - Exposició Museu Olímpic