L’Aula d’Història és una plataforma composta per centres universitaris i culturals vinculats a l’esport amb l’objectiu principal de promoure la història de l’esport.

Cada membre de la plataforma organitza una activitat, com ara una taula rodona, una exposició, un concurs fotogràfic…dedicats a la història de l’olimpisme i a la història de l’esport a Barcelona i Catalunya. Esta oberta a tots els estudiants de Ciències de l’Activitat Física i l’Esport, així com a tots aquells interessats en la història del nostre esport, en funció de les bases de cada centre.

PPer segona vegada a la història, la Vuelta Ciclista a España ha escollit Barcelona com a ciutat amfitriona per organitzar l’inici de la cursa en la seva 78a edició.

Coincidint amb aquesta efemèride, la Fundació Barcelona Olímpica, des del Centre d’Estudis Olímpics i de l’Esport Joan Antoni Samaranch, ha volgut dedicar aquest llibret a la història de la bicicleta i el ciclisme a la ciutat. És un treball fruit de la col·laboració entre diverses persones que, a través de recerques, històriques i/o verbals, i experiències personals, ens expliquen l’origen del ciclisme i els velòdroms a Barcelona; rememoren algunes de les proves ciclistes més conegudes, tant a escala local com internacional, i tenen la ciutat com a nexe d’unió, sense oblidar el vessant olímpic, amb la participació dels ciclistes catalans als Jocs Olímpics.

Històric Aula d'Història