ANDREU MERCÈ VARELA, PREMI ESPORT I CIUTADANIA

El periodista Andreu Mercè Varela ha rebut elIII Premi Esport i Ciutadania 2011 com a reconeixement al seu periodisme i a la difusió de l’olimpisme. Mercè Varela (Barcelona, 1918) és un dels mestres del modern periodisme esportiu, que ha exercit la professió a mitjans de referència com “La Vanguardia”, “L’Equipe” o “Tribunne de Lausanne”. Home de confiança de Joan Antoni Samaranch, va ser una peça clau en el llançament de la candidatura olímpica de Barcelona.

L’acte, celebrat al Museu Olímpic i de l’Esport Joan Antoni Samarach, va ser dirigit pel periodista Enric Bañeres qui va glossar la vida periodística de Mercè Varela, i Mario Romeo, President de la Fundació Esport i Ciutadania, que va lliurar els premis, en va destacar l’ideari ètic i deontològic, des d’un periodisme de qualitat. Romeo va definir Mercè Varela com un gentleman del periodisme, fet amb elegància i sempre fidel a la informació i alhora a la transmissió dels valors de superació personal i solidaris de l’esport.

Andreu Mercè Varela va rebre emocionat el premi, en un acte que va reunir diversos professionals del periodisme i de l’esport. Hi havia, entre d’altres, Joan Tapia i Lluís Foix, director i director adjunt de “La Vanguardia” quan Mercè feia les seves cròniques olímpiques; Jordi Maluquer, ex director de l’”Avui”; Margarita Ruiz, gerenta de la Fundació Suñol; i els anteriors premiats, Josep Lluís Vilaseca, ex secretari general d’Esports de la Generalitat de Catalunya, i Albert Batlle, regidor d’Esports de l’Ajuntament de Barcelona en el moment dels Jocs Olímpics.