Cerimònia d’Inauguració de BCN Sports Film Festival 2017

El Museu Olímpic i de l’Esport Joan Antoni Samaranch ha estat la seu de la Cerimònia d’Inauguració del BCN Sports Film Festival 2017, presidida per David Escudé, president de la Fundació Barcelona Olímpica i comissionat d’Esports de l’Ajuntament de Barcelona; Alejandro Blanco, president del COE i Franco Ascani president de la FICTS.

A la Cerimònia s’han realitzat diversos homenatges a personalitats vinculades als Jocs Olímpics i Paralímpics de Barcelona 92:

Diana Garrigosa, ha recollit el guardó del seu marit, Pasqual Maragall, exalcalde de Barcelona i expresident de la Generalitat, al qual s’ha elogiat per la seva aportació al món de l’esport.

Als esportistes Jesús Ángel García Bragado i Miriam Blasco, se’ls a reconegut la seva trajectòria esportiva. Chuso va iniciar el seu recorregut olímpic a Barcelona 92 i l’ha prolongat fins a Rio 2016, sent l’únic atleta del món que ha participat en 7 edicions olímpiques. Per la seva part, la judoka Miriam Blasco, va obrir la caixa dels ors olímpics femenins per a la delegació espanyola.

Victoria Cabezas ha recollit el guardó d’homenatge al seu pare, Guillermo Cabezas Conde, un dels grans promotors de l’esport paralímpic, fundador de la Federació Espanyola d’Esports per Minusvàlids i President de l’ Associació Internacional

Durant l’acte s’han premiat als guanyadors de la sisena edició del concurs SpotSport, Marc Vilaseca, en col·laboració amb Jordi Vas, Aitor Mendialdua i Meritxell Bou, que han rebut el guardó de mans de David Casanovas, Director General del Diari Sport.

Els assistents a la inauguració, presentada pel periodista Joan Garcia Riera, han pogut tenir una primera presa de contacte amb els audiovisuals que es podran veure a les seus del Festival amb la projecció de 7 curtmetratges. Una oportunitat única de gaudir de l’esport en la seva essència més artística.