Commemoració 25 aniversari concessió Jocs Olímpics a la Ciutat de Barcelona

Va ser a les 13:32 hores del 17 d'octubre de 1986 quan el president del Comitè Olímpic Internacional, Juan Antonio Samaranch, va pronunciar a Lausana (Suïssa) la històrica frase "A la ville de Barcelona", amb la qual el COI atorgava a la capital catalana els JJOO de 1992. Avui la Fundació Barcelona Olímpica ha volgut reviure aquell moment amb gran part dels seus protagonistes.

L’acte que s’ha realitzat en el nou Centre d’Estudis Olimpic i de l’Esport Joan Antoni Samaranch (CEO Samaranch), situat a la porta 13 de l’Estadi Lluís Companys, ha comptat amb la presència de l’actual alcalde de Barcelona, Xavier Trias, Maria Teresa Samaranch Salisachs -filla de Juan Antonio Samaranch-, Pasqual Maragal, Josep Miquel Abad, Narcís Serra, Maite Fandos, Ivan Tibau, Josep Lluís Vilaseca i nombroses personalitats del món de l’esport i la política.

Més enllà de recordar els 25 anys de la nominació, l’acte s’ha convertit també en un homenatge a Samaranch, mort el 21 d’abril de 2010. “El meu pare sempre va voler que Barcelona, després del rotund èxit del 92, continués sent líder del moviment olímpic”, ha destacat María Teresa Samaranch, que s’ha mostrat agraïda per la creació del Centre d’Estudis Olímpics i de l’Esport que porta el nom del seu pare. Per la seva part, Maite Fandos ha destacat que l’escenari de l’acte, el CEO Samaranch, serà un centre de referència mundial de l’olimpisme i l’esport.