El Sr. Josep Miquel Abad, membre del patronat de la Fundació Barcelona Olímpica, i el Sr. Juli Pernas, director de la de la mateixa entitat, seran distingits amb la Medalla d’Or de la Reial Ordre del Mèrit Esportiu concedida per la Presidència del Govern

L'acte de lliurament del guardó serà dimecres vinent 5 d'octubre a Madrid. Entre els reconeguts amb la Medalla d'Or es troben els membres de la Selecció espanyola de Futbol campions del Món en el passat Mundial de Sud-àfrica

El Sr Josep Miquel Abad va ser conseller delegat del comitè organitzador dels Jocs Olímpics de Barcelona 1992 (COOB’92). Josep Miquel Abad també va ser conseller delegat durant la Candidatura de Barcelona. Pasqual Maragall, com a president, i Josep Miquel Abad, com a conseller delegat, han estat les úniques persones en la Història dels Jocs Olímpics Moderns que han ocupat el càrrec en la candidatura i durant els Jocs Olímpics. A més d’ocupar càrrecs de rellevància en determinades entitats i empreses com ara l’Ajuntament de Barcelona, Vueling, Antena 3 TV o el grup Planeta. Actualment és director general del Grup El Corte Inglés a Catalunya. Si alguna cosa caracteritza el Sr. Abad és la seva vinculació i compromís amb l’esport, ja que l’ha traslladat com a concepte a totes aquelles empreses a què ha estat vinculat. És posseïdor de l’Ordre del Mèrit Olímpic lliurada per el Sr. Juan Antonio Samaranch sota el seu mandat com a president del Comitè Olímpic Internacional.

El Sr. Juli Pernas té una llarga carrera vinculada a la gestió esportiva en l’administració local, ocupant des de 1981 diversos càrrecs directius als diversos organismes d’esports de l’Ajuntament de Barcelona. En l’àmbit federatiu és president de la Federació Espanyola de Beisbol i Softbol des del 2000. Forma part del Comitè Olímpic Espanyol des de 1988, on assumeix la presidència de la Comissió de Medi Ambient i és membre de l’Acadèmia Olímpica. Des del 2009 és director de la Fundació Barcelona Olímpica.