En viatge oficial per diferents ciutats d’Europa, una delegació de Beijing, encapçalada per l’alcalde la ciutat, el Sr. Guo Jinlong, va visitar les instal·lacions del Museu Olímpic i de l’Esport Joan Antoni Samaranch. El Sr. Guo Jinlong va ser rebut per la Sra. Maite Fandos, Tinenta d’Alcalde de Qualitat de Vida Igualtat i Esports i presidenta de la Fundació Barcelona Olímpica.

En l'ajustada agenda del Sr. Guo Jinlong, amb una visita a la Sagrada Família i una entrevista amb el Sr. Xavier Trias, alcalde de Barcelona, l'alcalde de Beijing ha volgut visitar les instal·lacions del Museu Olímpic i de l'Esport Joan Antoni Samaranch de Barcelona. Ben aviat Beijing inaugurarà el seu museu olímpic, on han volgut atorgar un especial tractament a la figura de Joan Antoni Samaranch per la seva vinculació i col·laboració amb el seu país.

El Sr. Guo Jinlong -alcalde de Beijing-, juntament amb el Sr. Sun Kanglin -secretari General del Govern Municipal de Beijing-, la Sra. Zhang Qian -directora General de l’Oficina d’Assumptes Exteriors del Govern Municipal de Beijing-, el Sr. Li Boyou -Secretari de l’alcalde- i el Sr. Yan Banghua -cònsol General de la Xina-, entre d’altres, van ser rebuts per representants de l’Ajuntament de Barcelona encapçalats per la Sra. Maite Fandos -Tinenta d’Alcalde de Qualitat de Vida Igualtat i Esports-, el Sr. Josep Roca -director de Relacions Internacionals de l’Ajuntament de Barcelona-, el Sr. Xavier Amador -gerent de l’Institut Barcelona Esports- i el Sr. Juli Pernas, director de la Fundació Barcelona Olímpica.