Fins l’1 de setembre a Montjuïc, la mostra ‘Els banyadors dels èxits de la sincro espanyola’. L’exhibició inclou els principals vestits de bany utilitzats des del 2003 fins al 2012, incloent tots els Jocs Olímpics i els FINA Campionats del Món

L'acte ha estat presidit per Xavier Amador, de l’Ajuntament de Barcelona,  Fernando Carpena, president de la Real Federación Española de Natación i copresident del Comité Organizador de Barcelona 2013, Enric Bertrán, president de la Federació Catalana de Natació, i Gemma Mengual, ambaixadora de Barcelona 2013.

Mengual ha comentat durant l’acte que a l’hora d’escollir el disseny del vestit de bany “es busca una música i una temàtica, i això inspira la creació del banyador, del qual es fan diferents versions fins que es troba aquella que s’ajusta a la coreografia “. La llegendària nedadora espanyola, que ha prestat alguns d’aquests banyadors per a l’exhibició, està convençuda que aquestes peces “sempre ens han donat un tret diferencial”.

Els vestits de bany que van ser usats en els Jocs Olímpics d’Atenes (2004), Pequín (2008) i Londres 2012, així com a Barcelona 2003, Mont-real, Melbourne, Roma i Xangai, estan exposats al museu, i serveixen com a promoció de dels 15ns FINA Campionats del Món de Natació que començaran el 19 de juliol.

Els banyadors de la mostra, amb denominacions com Por, Mar, Raúl, Àfrica, Dalí i Yesterday, han estat molt ben acollits pels assistents a la inauguració, entre els quals es trobava un grup de directius de Barcelona 2013

A un mes del començament dels 15ns FINA Campionats del Món de Natació, s’ha celebrat la presentació dels banyadors històrics emprats per les nedadores espanyoles en els últims deu anys des dels primers mundials de natació celebrats a Barcelona el 2003 fins als Jocs Olímpics de Londres 2012. L’exposició ha quedat oberta avui i es podrà visitar fins  a l’1 de setembre.