Homenatge a Nelson Mandela. El Museu Olímpic inaugura l’espai Mandela – AWEPA.

Maite Fandos, presidenta de la Fundació Barcelona Olímpica; Miet Smet, presidenta d’AWEPA Europa, i Josep Maldonado, president d’AWEPA Espanya han estat els encarregats d’inaugurar l’espai Mandela – AWEPA al Museu Olímpic. Maria Teresa Samaranch, membre del patronat de la Fundació Barcelona Olímpica, Albert Batlle, director general dels Mossos d’Esquadra; Enric Truñó, regidor d’Esports durant els Jocs Olímpics de Barcelona 1992; Joan Anton Camuñas, exsecretari General de l’Esport i representants del cos consular de Barcelona han estat alguns dels personatges destacats que han volgut estar presents en el reconeixement a tota una vida, la de Nelson Mandela.

Mandela – AWEPA neix d’un conveni de col·laboració entre la Fundació Barcelona Olímpica, entitat sense ànim de lucre gestora del Museu Olímpic i de l’Esport, i AWEPA, una associació que es constitueix l’any 1984, des de la classe política europea, per ajudar Nelson Mandela amb la seva lluita contra l’apartheid. Una vegada eliminada la lacra social de l’apartheid, també per desig de Nelson Mandela, a AWEPA, es va seguir treballant per consolidar els drets humans per enfortir la democràcia i per desenvolupar la cooperació internacional a l’Àfrica

Les activitats d’AWEPA promouen, entre d’altres iniciatives, l’assoliment dels objectius del desenvolupament del mil·lenni a l’Àfrica, entre els quals hi ha la reducció de la pobresa, especialment entre dones i nens.

Lògicament, entre els valors que AWEPA treballa en els seus programes també podem incloure els que són al voltant de l’esport, com la formació, la convivència o el respecte.