La Diputació de Barcelona i el Parlament Europeu han organitzat la Jornada de la presentació del Dia de l’Esport a Europa i l’onzena edició de la Festa de l’Esport que se celebrarà els propers 2 i 3 de juny.

L’acte ha estat presidit per Salvador Esteve, president de la Diputació de Barcelona; Maite Calvo, cap de l’Oficina del Parlament Europeu a Barcelona, i Xavier Amador, gerent de l’Institut Barcelona Esports. També ha comptat amb la participació de Santiago Fisas, eurodiputat; Pedro Velázquez, membre de la Comisió Europea; Ivan Tibau, Secretari General de l’Esport de la Generalitat de Catalunya, Josep Salóm, diputat d’Esports de la Diputació de Barcelona, i els esportistes Isidre Esteve, Aracel·li Segarra i Jose Antonio Castilla. A més, hi han assistit representants de diversos ajuntaments i entitats relacionades amb el món de l’esport com ara la UFEC.

El dia de l’Esport a Europa està dirigit a tota la ciutadania, sense límit d’edat i amb el propòsit que hi tinguin cabuda tots els col·lectius, i té com a objectius:

Promoure la pràctica de l’esport i l’activitat física a tota la ciutadania
Difondre els valors propis de l’esport com l’estil de vida actiu, els beneficis per a la salut, la companyonia i el respecte als altres, etc.
Donar a conèixer l’oferta d’activitats i les entitats esportives del municipi.
Aconseguir que durant tot un cap de setmana l’esport sigui el protagonista dels carrers i instal·lacions esportives dels pobles i ciutats.
Engrescar la participació del màxim nombre de persones.