Amb l’aspiració general d’acostar a les persones i al planeta i no deixar a ningú enrere, l’Agenda 2030 constitueix una oportunitat única per a inspirar l’acció global per al desenvolupament a tot el món, inclòs en l’àmbit de l’esport per al desenvolupament i la pau.

La Fundació Barcelona Olímpica s’uneix a la visió global de l’esport com a eina d’educació en la sostenibilitat i la inclusió social.

L’esport ha demostrat ser una eina eficaç en funció dels costos i flexible per a promoure la pau i els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS).

Una dels senyals d’identitat de la Fundació Barcelona Olímpica és la sostenibilitat. La institució porta des del 2015 apostant per ella i aplicant-la tant en accions dins de les instal·lacions que gestiona —Centre d’Estudis i Museu Olímpic i de l’Esport Joan Antoni Samaranch— com en les activitats i oferta educativa que ofereix als diferents públics.

L’esport és un facilitador del desenvolupament sostenible. Contribueix cada vegada més a fer realitat el desenvolupament i la pau promovent la tolerància i el respecte, i que dona suport també a l’apoderament de les dones i els joves, les persones i les comunitats, així com els objectius en matèria de salut, educació i inclusió social.