Pedro Peracio, Cap Executiu Digital de l’Ajuntament de Rio de Janeiro, va presentar, a la Roca Gallery de les Corts, la proposta ‘Destino Rio 2016. Ciutat en transformació’ inspirada en gran part en el model de transformació de Barcelona 1992

L'acte, emmarcat en el Smart City Expo World Congress de la Cambra de Comerç de Barcelona, va estar presidit per Javier Mirallas, President de la Cambra de Comerç Brasil-Catalunya; José Augusto Lindgren Alves, cònsol de Brasil a Barcelona; Pedro Peracio, Cap Executiu Digital de l'Ajuntament de Rio de Janeiro, i un representant de l'empresa Roca, seu de l'acte on la Fundació Barcelona Olímpica va ocupar un lloc especial com a institució dipositària del llegat dels Jocs de Barcelona 1992.

Pedro Peracio va destacar l’èxit organitzatiu de Barcelona’92 i va fer un paral·lelisme amb la gran transformació que està vivint la ciutat de Rio amb motiu de la celebració dels propers Jocs Olímpics de 2016. Un altre aspecte que va voler destacar va ser l’estat avançat en què transcorren les obres, un dels majors objectes de polèmica amb el qual s’està trobant l’organització.

Pedro Peracio va voler remetre’s a Rio com en el seu moment ho va fer Pasqual Maragall abans de Barcelona 92: “Hi ha dos tipus de ciutats olímpiques: les que estan al servei dels Jocs i les que se serveixen dels Jocs. Barcelona/Rio és la segona”.