Presentació del llibre ‘Barcelona 1955, els Jocs Mediterranis’

En un acte conduït pel periodista esportiu Joan Manuel Surroca, Maite Fandos, presidenta de la Fundació Barcelona Olímpica, ha estat l'encarregada de presentar el llibre ‘Barcelona 1955, els Jocs Mediterranis’, de Julio Pernas.

En l’actualitat, un dels grans reclams de la ciutat de Barcelona és el seu programa esportiu. Al llarg de l’any es desenvolupen diversos esdeveniments esportius i poliesportius. Però més enllà de les modes, la vinculació de Barcelona amb l’esport data de temps enrere. A través de les pàgines de ‘Barcelona 1955, els Jocs Mediterranis’ es pot constatar el bagatge de Barcelona com a ciutat organitzadora de grans esdeveniments esportius.

Julio Pernas ens mostra en el seu llibre ‘Barcelona 1955, els Jocs Mediterranis’ com ja a mitjan segle XX Barcelona, sota la tutela del Comitè Olímpic Internacional, es posa a l’avantguarda i organitza el primer gran esdeveniment poliesportiu a Espanya.

‘Barcelona 1955, els Jocs Mediterranis’, estructurat en tres grans blocs, recull en primer lloc un marc teòric a través dels Jocs regionals dels diversos llocs del món. Una destacada anàlisi de la gestació i els resultats dels quals van anar els primers Jocs del Mediterrani que es van celebrar a Alexandria. I una tercera part on s’exposa de manera exhaustiva el procés organitzatiu i el desenvolupament dels Jocs del Mediterrani de 1955.

A l’acte hi van assistir, entre altres, Josep Lluís Vilaseca i Pere Sust, exsecretaris Generals de l’Esport;Romà Cuyàs, president de la Federació Catalana d’Atletisme; Joan Duran, expresident de la CEEB; Joan Garrigós, membre del COE i veterans esportistes que van participar en aquests Jocs del Mediterranis.