21jul.-22 20:15 22:00

Commemoració oficial dels 30 anys dels Jocs de Barcelona 1992

Ajuntament de Barcelona - Plaça Sant Jaume Organitza: Ajuntament de Barcelona i Fundació Barcelona Olímpica

Afegir al calendari

20.15h al Saló de Cent de l’Ajuntament de Barcelona, es realitzarà l’acte institucional amb convidats olímpics, paralímpics i personalitats diverses.

22h a la plaça Sant Jaume es realitzarà un acte que consistirà amb un mapping a la façana de l’Ajuntament, actuacions musicals i accions en un escenari ubicat davant de la porta del consistori. L’espectacle serà retransmès en directe per TV3 i començarà a l’entorn de les deu del vespre, un cop sigui fosc. S’espera que a la plaça, que estarà oberta al públic, hi assisteixin persones o entitats convidades a la cita per la seva vinculació amb l’esdeveniment olímpic o el món esportiu, així com una àmplia representació de membres de l’Associació Voluntaris 2000.

El contingut narratiu d’aquest espectacle audiovisual girarà entorn de la transformació de la ciutat, des de l’anunci del 1986 passant pel moment històric de la inauguració dels Jocs, fent un recorregut que arriba a la Barcelona actual i que acaba projectant la Barcelona del futur. Un autèntic espectacle de llum i imatge que farà un repàs del canvi substancial que aquest esdeveniment mundial va significar per la ciutat i pels seus habitants.

Durant l’espectacle també hi haurà diferents actuacions que tindran lloc des d’un escenari que estarà compost per les cinc anelles olímpiques, símbol identitari de la unió entre tots els continents que representen els Jocs Olímpics.

Està previst que hi actuïn Los Manolos, el grup de rumba catalana que rememorarà la seva mítica actuació a la clausura dels Jocs Olímpics del 1992; Beth i Jofre Bardagí que interpretaran l’himne “Amics per sempre”, Manu Guix i Maria Hinojosa i el Cor de Teatre.