Amb motiu de la 2a edició de la Trailwalker Intermon Oxfam, el Museu Olímpic i de l’Esport Joan Antoni Samaranch acollirà l’exposició fotogràfica Trailwalker 2012, del 6 al 31 de març

Elena Rodriguez, responsable de Trailwalker Intermon Oxfam, i Juli Pernas, director de la Fundació Barcelona Olímpica, destaquen la importància de conscienciar les noves generacions del poder de la solidaritat.

El Trailwalker 2012 es desenvoluparà del 5 al 6 de maig i el recorregut serà des d’Olot fins a Sant Feliu de Guíxols. És un repte solidari amb el valor principal del treball en equip i la superació. Intermon Oxfam desenvolupa més de 400 projectes solidaris arreu el món. El que es recapti a través de les fitxes d’inscripció i de donatius faran possible la continuïtat d’aquests projectes.

El Trailwalker és una marxa solidària de 100 km contra la pobresa. L’exposició mostra com els equips participants col·laboren amb Intermón Oxfam en programes com el Banc d’Aigua d’Etiòpia. En aquest país, que pateix una sequera crònica, les dones i les nenes han de caminar fins a 5 i 6 hores diàries per anar a buscar aigua, que no sempre està en bon estat. Amb el Banc d’aigua d’Etiòpia Intermón Oxfam proveeix milers de persones d’instal·lacions d’aigua potable i formació en higiene, facilitant-ne el seu desenvolupament.

Per celebrar el 20 aniversari dels Jocs Olímpics de Barcelona’92, el nombre de visites escolars s’ha incrementat considerablement. Durant el mes de març més de 2000 escolars recorreran les instal·lacions del Museu Olímpic i de l’Esport Joan Antoni Samaranch i podran gaudir de l’exposició de Trailwalker 2012.