Barcelona, capital mundial de l’alimentació sostenible

La jornada “L’esport com a eina de salut. Barcelona, capital mundial de l’alimentació sostenible” del cicle de conferències “El valor de l’esport en el segle XXI” s’ha realitzat via streaming en les instal·lacions del Museu Olímpic i ha estat retransmesa a través del pàgina web www.museuolimpicbcn.cat i del canal YouTube de la Fundació Barcelona Olímpica- Museu Olímpic on podeu tornar a gaudir de la jornada.

David Escudé, president de la Fundació Barcelona Olímpica i Regidor d’Esports, ha estat l’encarregat de donar la benvinguda a aquest nou cicle de conferències 2021 de “El valor de l’esport en el segle XXI” i ha destacat la importància d’aquestes jornades, on s’han posat sobre la taula temes d’actualitat amb professionals del sector i la interacció directa de la ciutadania a través del xat.
La jornada, coordinada pel periodista de TV3 Jordi Fandiño ha comptat amb la presència de Lidón Martrat, Coordinadora Operativa del Projecte Capitalitat Mundial de l’Alimentació Sostenible i Polítiques Alimentàries Urbanes, que ha defensat que l’esport és un factor clau per a una bona salut, però ha d’anar acompanyat d’una bona alimentació. Una bona alimentació ha de ser sostenible, és a dir, bona per a la nostra salut, però també per a la del planeta i per al desenvolupament econòmic dels nostres territoris. No és possible tenir una alimentació saludable si no cuidem la pagesia que la cultiva i ens l’ofereix i la terra que és la base de la mateixa. Mercè Jofra, Cap del departament de promoció esportiva de l’Institut Barcelona Esports, ha presentat la guia “Mou-te i menja bé!”, desenvolupada per l’IBE amb la finalitat d’ajudar a complementar la tasca del personal professional de l’activitat física que està a càrrec dels infants i joves durant les activitats esportives en horari no lectiu. Clara Homs, Tècnica de Programes de la Gasol Foundation, qui ens ha presentat algunes de les activitats, programes, accions i recerques que desenvolupen amb la finalitat d’acabar amb l’obesitat infantil.

Una conferència molt interessant que pots tornar a veure aquí

El cicle de conferències “El valor de l’Esport en el segle XXI” està organitzada per la Fundació Barcelona Olímpica en col·laboració amb l’Institut Barcelona Esports.

IInscriu-te al butlletí de conferències i descobreix la pròxima.