“Barcelona, més d’un segle de ciclisme” una taula rodona vinculada a l’actualitat del ciclisme i la seva història

Frank Terrón, director de la Fundació Barcelona Olímpica, ha estat l’encarregat d’obrir l’Aula d’Història “Barcelona, més d’un segle de ciclisme” al Museu Olímpic de Barcelona.

La taula rodona ha estat composta per Arcadi Alibés, periodista esportiu; Juli Pernas, historiador, autor de diverses publicacions sobre la història de l’esport a la ciutat de Barcelona; Marta Vilajosana, responsable de l’àrea tècnica de la Federació Catalana de Ciclisme; Rubèn Peris, gestor món ciclista i president Volta a Catalunya i Sergi Valdivieso, moderador de l’esdeveniment.

S’han tractat temes com la vessant periodística en les retransmissions ciclistes, la festa de la bicicleta i el ciclisme a Barcelona, la gestió del ciclisme en l’àmbit federatiu i/o l’evolució del model de la Volta a Catalunya en els darrers anys.

Durant l’acte també s’ha presentat el llibre de la col·lecció “Aula d’Història” “Barcelona, més d’un segle de ciclisme” escrit per Joan Manel Surroca, Juli Pernas, Sergi Valdivieso, Raül Vázquez i Francesc Terrón.

“Per segona vegada a la història, La Vuelta Ciclista a España ha escollit Barcelona com a ciutat amfitriona per organitzar l’inici de la cursa en la seva 78a edició. Coincidint amb aquesta efemèride, la Fundació Barcelona Olímpica, des del Centre d’Estudis Olímpics i de l’Esport Joan Antoni Samaranch, ha volgut dedicar aquest llibret a la història de la bicicleta i el ciclisme a la ciutat. És un treball fruit de la col·laboració entre diverses persones que, a través de recerques, històriques i/o verbals, i experiències personals, ens expliquen l’origen del ciclisme i els velòdroms a Barcelona; rememoren algunes de les proves ciclistes més conegudes, tant a escala local com internacional, i tenen la ciutat com a nexe d’unió, sense oblidar el vessant olímpic, amb la participació dels ciclistes catalans als Jocs Olímpics.”

Us recordem que si no heu pogut assistir a l’acte podeu visionar-lo a través del nostre canal YOUTUBE: Fundació Barcelona Olímpica – Museu Olímpic.