Comença la Setmana de la Moto Clàssica, organitzat per el Museu de la Moto, amb l’homenatge a Miquel Simó, pioner del motociclisme a Catalunya

Maite Fandos, Tinenta d’Alcalde de Qualitat de Vida, Igualtat i Esports l'Ajuntament de Barcelona i presidenta de la Fundació Barcelona Olímpica, va presidir l’homenatge, que va comptar amb la presència dels hereus de les principals marques de motos catalanes, així com col·leccionistes, pilots i altres personalitats vinculades al món del motor com Sebastià Salvadó, president del RACC i Joan Moreta, president de la RFEM, entre altres.

Pioner i gran apassionat del motociclisme, Miquel Simó (1906 – 1977) dissenyava la seva primera moto mentre cursava estudis a l’Escola Industrial de Barcelona. El 1928 va començar la fabricació en sèrie, i va convertir la marca Simó en la primera marca de motos registrada en el Ministeri d’Indústria.

Miquel va ser també el primer espanyol que va competir de manera oficial en diferents Grans Premis europeus, tot aconseguint molts èxits i un gran reconeixement internacional. Un greu accident va forçar la seva retirada de les pistes de competició, però la seva passió per les motos el va fer seguir com a fabricant de vehicles de dues i tres rodes fins al 1959.