Conferències sobre Esport i Medi Ambient

El Museu Olímpic i de l'Esport ha acollit les conferències sobre Esport i Medi Ambient

El programa que s’ha desenvolupat al llarg del matí de divendres 27 de novembre ha comptat amb la participació de Carmen Ercilla i Josep Manel Esteban de la Diputació de Barcelona amb la ponència sobre “L’ambientalització d’esdeveniments i equipaments esportius. ” Posteriorment Gabriel Arranz, director de Promoció i esdeveniments de l’Institut Barcelona Esports, ha exposat “L’experiència de Greening Major Events. El resultat de compartir les bones pràctiques mediambientals en l’esport” i “Les bones pràctiques ambientals a les instal·lacions esportives municipals a Barcelona”. Posteriorment, Juli Pernas, director de la Fundació Barcelona Olímpica i president de la Comissió d’Esport i Medi Ambient del COE, va moderar el col·loqui. La segona part de la jornada ha estat moderada per Pau Pérez, geògraf, geòleg i membre de mèrit de la Comissió d’Esport i Medi Ambient del COE. Jordi Soler, geògraf i cap de la secció territorial nord dels Espais Naturals de la Diputació de Barcelona ha exposat “Els esports en els espais naturals protegits”. Posteriorment Isabel Raventós, directora del servei d’ús públic, divulgació i educació ambiental del Parc de Collserola ha tractat “Els reptes de futur. Passejar amb bicicleta per Collserola”. Per finalitzar aquestes conferències Krishana Monton, gerent i propietari de Yeti Emotio SL, ha remarcat les accions que des de la seva empresa es realitzen en la “Sostenibilitat i rendibilitat d’una empresa d’esport d’aventura”. Per la seva part, José Mª Nasarre, doctor en Dret i professor a la Universitat de Saragossa, i Responsable de l’Àrea d’accessos i naturalesa de la FEDME, ens ha destacat “la regulació jurídica de les empreses de turisme actiu”, assenyalant l’evolució en les lleis que regulen, segons les diverses comunitats autonòmiques, les empreses que es dediquen a les activitats esportives en el medi natural. Aquestes conferències són una mostra més de la necessitat i interès per part d’entitats, empreses i persones per millorar i tenir cura del medi ambient. El passat 20 de novembre, el regidor d’Esports i Joventut de l’Ajuntament de Palma de Mallorca, Baldomero Oliver, va inaugurar la jornada “Esports sostenibles i medi ambient” amb la participació de diferents entitats, entre altres Juli Pernas, Membre del COE, i va dir que L’IME ES COMPROMET A MILLORAR LES NOVES INSTAL·LACIONS ESPORTIVES AMB LA IMPLANTACIÓ D’ENERGIA RENOVABLE I REUTILITZACIÓ DE RECURSOS HÍDRICS.