El Museu Olímpic i de l’Esport canvia el seu nom pel de: Museu Olímpic i de l’Esport Joan Antoni Samaranch

En presència de Mª Teresa Samaranch, autoritats: Sr. Jordi Hereu, Alcalde de Barcelona; Sr. Alejandro Blanco, President del Comitè Olímpic Espanyol; Sr. Pere Alcober, President de la Fundació Barcelona Olímpica i esportistes s'ha rebatejat el Museu Olímpic i de l'Esport amb el nom Museu Olímpic i de l'Esport Joan Antoni Samaranch.

De la mateixa manera forma que en el seu dia el Museu Olimpic de Laussane ho va ser, el Museu Olímpic i de l’Esport de Barcelona va ser una iniciativa molt recolzada per Joan Antoni Samaranch. En la creença de la importància del llegat per a la societat, Samaranch va impulsar la creació d’un Museu Olímpic a la seva ciutat, Barcelona; la mateixa ciutat que avui li ret homenatge batejant amb el seu nom a un dels projectes més apreciats per Joan Antoni Samaranch.

L’acte del Dia Olímpic va culminar amb el col·loqui del Sr. Toni Bové, fisioterapeuta en diverses edicions dels Jocs Olímpics; Sr. Cayetano Cornet, actual cap de la Delegació Olímpica Espanyola; Sr. Manel Ibern, exjugador i exentrenador de waterpolo. El col·loqui ha estat moderat pel periodista Joan Manuel Surroca.

Posteriorment es van conèixer el nom dels guanyadors de la I Edició del Premi Internacional d’Aquarel·la Esportiva i es va inaugurar la Sala d’Exposicions Temporals amb l’Exposició sobre l’Aquarel·la Esportiva.