El Museu Olímpic i de l’Esport inaugura l’exposició Cobi: Ara que tinc 20 anys, realitzada per l’Estudi Mariscal

Maite Fandos, presidenta de la Fundació Barcelona Olímpica, juntament amb Javier Mariscal, han presentat l'exposició temporal Cobi: Ara que tinc 20 anys, en commemoració dels 20 anys dels Jocs Olímpics de Barcelona. A l’acte hi han assistit personalitats rellevants com Pasqual Maragall, expresident de la Generalitat de Catalunya, acompanyat de la seva dona Diana Garrigosa i Josep Miquel Abad, conseller delegat del Comitè Olímpic Barcelona 92 (COOB'92).

Dins el marc d’activitats que commemoren el vintè aniversari de Barcelona’92, aquesta exposició pretén ser un petit homenatge al personatge més emblemàtic dels Jocs: el Cobi.

Concebuda per l’Estudi Mariscal -creador de la mascota-, l’exposició presenta un itinerari visual de l’evolució i les diferents vessants que han propiciat que aquest gos d’atura tan peculiar hagi esdevingut un símbol universal de la ciutat de Barcelona.

En paraules de Javier Mariscal, l’èxit de Cobi es deu al fet que és una personatge proper, simpàtic, amable, comunicatiu, que s’identifica amb tots els rols olímpics, ja siguin esportius o representatius. Cobi va reinventar el rol de la mascota en els Jocs Moderns. Així ho confirmen les enquestes realitzades pel COOB’92 on s’apunta que, fins al moment, ha estat la mascota més rendible d’uns Jocs per al COI.