El Museu Olímpic i de l’Esport Joan Antoni Samaranch acull el 60 aniversari del primer Campionat del Món aconseguit per un equip espanyol.

La selecció espanyola d'hockey patins es va fer amb el títol de campió del Món que es va disputar a Barcelona l'any 1951. Joan Antoni Samaranch, patró fundador de la Fundació Barcelona Olímpica, formava part de l'equip tècnic de la Selecció.

La Reial Federació Espanyola de Patinatge ha volgut recordar la història tot rendint homenatge a l’equip d’hoquei de l’any 1951 que va aconseguir el campionat del món. A l’acte han acudit tres dels seus il·lustres jugadors que van aconseguir aquesta gesta -Zabalías, Trías i Orpinell, que va recollir la medalla commemorativa de l’acte de la mà de Sr. Alejandro Blanco, president del Comitè Olímpic Espanyol i Carmelo Paniagua, president de la Reial Federació Espanyola de Patinatge. Destacar que en l’equip de l’any 1951.

A l’acte també van acudir la Sra. Maite Fandos, Tinenta d’Alcalde de Qualitat de Vida, Igualtat i Esports; el Sr. Santi Siquier, representant territorial d’Esports a Barcelona, la Sra. María Teresa Samaranch; el Sr. Josep Lluís Vilaseca, exsecretari General de l’Esport i el Sr. Enric Truñó, regidor d’Esports de l’Ajuntament de Barcelona durant els Jocs Olímpics del 1992.

La selecció d’hoquei patins de l’any 1951 va ser el primer combinat nacional que va aconseguir pujar al més alt del pòdium. Altres esports com ara la pilota basca, el billar, el tir o la boxa, ja tenien campions del món.