El Ple Municipal de l’Ajuntament de Barcelona ha atorgat a Juli Pernas, director de la Fundació Barcelona Olímpica, la Medalla d’Or al Mèrit Esportiu.

En l'últim ple d'aquesta legislatura, A excepció de la CUP que s'ha abstingut, tots els partits polítics han ratificat i agraït la tasca desenvolupada per en Juli en la seva trajectòria professional sempre vinculada al món de l'esport.

Durant més de 30 anys, Juli Pernas ha treballat en l’àrea d’esports de l’Ajuntament de Barcelona, compaginant-lo amb la seva labor federativa en el món del Beisbol i el Softbol. Aquesta última dècada, en Juli ha estat al capdavant de la direcció de la Fundació Barcelona Olímpica, entitat gestora del Centre d’Estudis i Museu Olímpic i de l’Esport Joan Antoni Samaranch, tasca de la qual s’ha centrat en recopilar, mantenir i promulgar el llegat esportiu de la ciutat de Barcelona.

Juli Pernas López, nascut a l’Havana (Cuba) en 1953 és llicenciat en Filosofia i Lletres (Història de l’Art) per la Universitat de Barcelona. La seva llarga trajectòria professional s’inicià a l’Àrea de Joventut i Esports de l’Ajuntament de Barcelona a finals de 1981. Durant més de 25 anys ha ocupat diversos càrrecs directius –cap de Servei, cap d’Unit i Director-, però sempre assumint la responsabilitat i coordinació del departament d’actes esportius i les campanyes de promoció esportiva.

Com a dirigent inicià la seva trajectòria com a president de la Federació Catalana de Beisbol en 1986, arribant a la presidència de la Federació Espanyola del mateix esport en 2000. Ha estat vicepresident i secretari de la Unió de Federacions Esportives de Catalunya (1988-1994); i es membre del Comitè Olímpic Espanyol des de 1988, on ha ocupat diversos càrrecs, sent en l’actualitat president de la Comissió d’esport i Medi Ambient i membre de l’Acadèmia Olímpica Espanyola.