“Els millors Jocs de la Història”

Xavier Trias, alcalde de Barcelona, i Gervasio Deferr han estat els encarregats d'encendre el peveter commemoratiu del 20è aniversari de BCN’92, sota l'atenta mirada d'Ivan Tibau, Secretari General de l’Esport; David Moner, president de la UFEC; Maite Fandos, presidenta de la Fundació Barcelona Olímpica, i un innombrable nombre d'autoritats del món de la política, l'esport, l'empresa i la cultura, que no van voler perdre's un nostàlgic moment de Barcelona’92.

Un 25 de juliol de 1992, sota la mirada del món sencer, Antonio Rebollo llançava la fletxa que donava començament als XXV Jocs Olímpics. La flama la hi va apropar el jugador de bàsquet Juan Antonio San Epifáneo – EPI. 20 anys després, Epi ha estat l’encarregat de recollir, de mans del qui va ser alcalde de Barcelona Pasqual Maragall, la torxa commemorativa del 20èaniversari d’aquests Jocs. Marc Rocas, estudiant d’EINA, Escola de Disseny i Art, va ser el guanyador del concurs organitzat per San Miguel 0,0%, que consistia a dissenyar una torxa commemorativa del 20è aniversari.

38 rellevistes, entre els quals destaquen esportistes olímpics, paralímpics, un voluntari olímpic, l’àrbitre que va fer el jurament a Barcelona’92 i periodistes, han portat la torxa fins al Museu Olímpic i de l’Esport Joan Antoni Samaranch. Gervasio Defferr, estendard de l’esport olímpic, va ser l’encarregat d’encendre el peveter commemoratiu al costat de Xavier Trias i sota la mirada i emoció d’un públic expectant es va tornar a sentir l’Esperit Olímpic quan la flama del peveter es va encendre. Barcelona va marcar un abans i un després dels Jocs de 1992, però 20 anys després, el record segueix viu en l’ànima de la ciutat.

Després de l’encesa del peveter van prendre la paraula els esportistes Gemma Mengual i Josep M. Van der Ploeg, en nom de tots els rellevistes van detallar el que signifiquen els Jocs Olímpics per ells i el gran orgull que comportava aquest moment.

A continuació, el Secretari General de l’Esport, Ivan Tibau, va voler agrair tot l’esforç que van suposar els Jocs de Barcelona’92 i com tot aquest treball té el seu fruit en la qualitat de l’esport actual.

David Moner, en nom de la UFEC, entitat que presideix, va fer lliurament a Xavier Trias d’una estàtua realitzada per Rosa Serra i que simbolitza el moment més espectacular dels Jocs, el moment en el qual es va encendre el peveter.

Per finalitzar l’acte es va hissar la bandera olímpica en record d’«Els millors Jocs de la Història».

facebook/museuolimpicbcn

@Museuolimpicbcn