Esportistes i Salut Mental, primera sessió de la XV edició del Fòrum Olímpic – Memorial Romà Cuyàs.

La primera edició del Fòrum Olímpic dedicat a l’esport i la salut mental s’ha centrat en els i les esportistes.

David Escudé, president de la Fundació Barcelona Olímpica i regidor d’Esports de l’Ajuntament de Barcelona, ha estat l’encarregat de donar la benvinguda a l’auditori del Museu Olímpic i de l’Esport JA Samaranch, on s’havien reunit personalitats del món de l’esport, entitats esportives i patrons de la Fundació Barcelona Olímpica.

Alejandro Blanco, president del Comitè Olímpic Espanyol, s’ha connectat a la sessió a través d’una videoconferència per agrair a la Fundació Barcelona Olímpica el seu compromís amb l’esport.

Per part seva, Thomas Bach, president del Comitè Olímpic Internacional, i Pau Gasol i Joan Antoni Samaranch, a través de vídeos, han transmès el seu suport a aquestes jornades, que posen de manifest la cura de la salut mental.

La primera de les ponències ha estat a càrrec del medallista paralímpic Sergio Garrote, que ha parlat de la importància de l’esport a la seva vida i de com per a ell va ser i continua sent una eina per al benestar mental.

Després de la intervenció de Sergio Garrote s’ha desenvolupat la taula rodona formada pels i les esportistes olímpics Iris Tió, Jordi Sans, Almudena Cid i Gervasi Deferr. Aquesta taula, moderada per la periodista Paloma del Río, ens ha destacat l’evolució del tractament de la salut mental en l’esport a través de tres generacions diferents d’esportistes.

Aquesta primera jornada del Fòrum Olímpic – Memorial Romà Cuyàs ha homenatjat Paloma del Río per la seva llarga trajectòria com a periodista esportiva i la seva gran labor en els mitjans de comunicació.

La 1a sessió: Esportistes i Salut Mental de la XV edició del Fòrum Olímpic – Memorial Romà Cuyàs: Esport i Salut Mental està disponible al Canal de YouTube: Fundació Barcelona Olímpica – Museu Olímpic BCN – Esportistes i Salut Mental

La 2a sessió tractarà sobre les Entitats i la Salut Mental. Es podrà seguir demà dimecres des de les 10.00 h fins a les 13.30 h al nostre canal de YouTube: Fundació Barcelona Olímpica – Museu Olímpic BCN – Entitats i Salut Mental

La 3a sessió serà sobre Equips i Salut Mental. També es podrà seguir demà dimecres des de les 17.00 h fins a les 20.00 h través del nostre canal de YouTube: Fundació Barcelona Olímpica – Museu Olímpic BCN – Equips i Salut Mental

Informació general del Fòrum Olímpic