Juli Pernas, patró de la Fundació Barcelona Olímpica, ha rebut juntament amb Lolo Ibern la medalla d’or al Mèrit Esportiu de la Ciutat de Barcelona

Jaume Collboni i David Escudé han estat els encarregats de lliurar la Medalla d’Or al Mèrit Esportiu als homenatjats, en un acte celebrat al saló de Cent de l’Ajuntament de Barcelona.

Tant a Ibern com a Pernas se’ls ha reconegut per la tasca realitzada al llarg de les seves vides en favor de l’esport a Barcelona. Juli Pernas ha rebut la medalla per la seva dilatada i prolífera dedicació professional des de les responsabilitats municipals lligades a la gestió de l’esport a Barcelona, així com en reconeixement de la trajectòria esportiva complementària, dedicada fonamentalment a l’esport federat i olímpic.

Juli Pernas López va iniciar la seva dedicació a l’Ajuntament de Barcelona l’any 1981, a l’àrea de Joventut i Esports. Al llarg de la seva trajectòria ha assumit diferents responsabilitats directives relacionades amb l’esport entre les quals destaca la seva etapa lligada a la promoció esportiva i als esdeveniments. Destaca també la seva dedicació com a director de la Fundació Barcelona Olímpica. Pel que fa a la seva trajectòria dedicada als esports, els seus han estat el beisbol i el softbol. Va ser president de la federació catalana (1986-94), i des del 2000 fins al 2020 ha presidit la federació espanyola. També ha estat comissari tècnic de les federacions europees. És membre del Comitè Olímpic Espanyol (presideix la Comissió d’Esport i Medi Ambient) des de 1988, i forma part de l’Acadèmia Olímpica Espanyola.