Julio Pernas, membre del patronat de la Fundació Barcelona Olímpica, nomenat membre de la Comissió per a la Reial Acadèmia Olímpica Espanyola.

La Reial Acadèmia Olímpica Espanyola es crea en 1968, sota el paraigua del Comitè Olímpic Espanyol, seguint els passos del Comitè Internacional Olímpic, que en 1961 va crear l’Acadèmia Olímpica Internacional.

Les Acadèmies Olímpiques tenen com a objectiu difondre els valors i ideals de l’Olimpisme i de l’educació olímpica.

En l’actualitat, la Reial Acadèmia Olímpica Espanyola està presidida per Raúl Chapado, president de la Reial Federació Espanyola d’Atletisme.

Julio Pernas, és llicenciat en Filosofia i Lletres (Història de l’Art) per la Universitat de Barcelona. La seva trajectòria professional es va iniciar en l’àrea de Joventut i Esports de l’Ajuntament de Barcelona a la fi de 1981. Durant més de 25 anys ha ocupat diversos càrrecs directius –cap de servei, cap d’Unitat i director-, però sempre assumint la responsabilitat i coordinació del departament d’actes esportius i les campanyes de promoció esportiva. Des del 2009 fins al 2020 va ser director de la Fundació Barcelona Olímpica. Després de la retirada de la seva carrera professional, en 2021 va ser nomenat membre del patronat de la Fundació Barcelona Olímpica.
És membre del Comitè Olímpic Espanyol des del 1988, on ha ocupat diversos càrrecs, sent l’actualitat president de la Comissió d’Esport i Medi Ambient i membre de la Comissió per a l’Acadèmia Olímpica Espanyola.