Les Xarxes Socials han cobert la jornada de matí de la XI edició del Fòrum Olímpic.

Romà Cuyàs, exsecretari d'Estat per a l'Esport; Gerard Esteva, president de la UFEC, Santiago Siquier, representant territorial de la Generalitat i Marta Carranza, comissionada d'Esports de l'Ajuntament de Barcelona, han estat els encarregats d'obrir les jornades d'aquesta XI edició del Fòrum Olímpic.

Després de l’obertura de la jornada matinal del Fòrum Olímpic, han arribat les ponències d’Emilio Fernàndez, professor de la UAB, que ens ha mostrat la realitat de les xarxes socials. Per la seva banda Jana Garcia, directora de projectes esportius i socials d’ITIK, ha remarcat la versatilitat i varietat de xarxes i els seus usos dins del “Social Sport”. Per finalitzar la taula rodona composta pel periodista Jaume Soler, la responsable de comunicació de la UFEC, Verònica Caro, i Joan Mayol, representant de Fasttriatlon, ens ha marcat tres dels vessants d’ús de les xarxes socials.

Veronica, de la Unió de Federacions Esportives de Catalunya, ha destacat el seu ús de visibilitat per a aquells esports i federacions a les quals ells donen suport i a les quals els proporcionen una miqueta de visibilitat en els mitjans de comunicació. Per la seva banda, Joan Mayol ha explicat com a través de les xarxes socials neix un club anomenat Fasttriatlon, que va iniciar la seva marxa gràcies a Facebook sota la iniciativa d’Albert Parreño. Avui dia gràcies a més dels seus 200 socis ja tenen seu social. Finalment, i per acabar la jornada, Jaume Soler ha explicat com ha canviat en l’última dècada la vida d’un periodista esportiu gràcies, o malgrat, a les xarxes socials.