“L’esport en temps de guerra” una taula rodona d’actualitat en el Museu Olímpic de Barcelona.

Francesc Terrón, director de la Fundació Barcelona Olímpica, ha estat l’encarregat d’obrir l’acte “L’esport en temps de guerra”. La taula rodona composta per Manel Tomàs, historiador del Centre de Documentació i Estudis del FC Barcelona; Neus Real, professora agregada de la UAB i autora del llibre “El Club Femení i d’Esports de Barcelona, plataforma d’acció cultural”; Aitor Lagunas, periodista, director de la revista Panenka; Joan Manel Surroca, periodista expert en olimpisme i coordinada per Luís Sánchez, responsable del CEO Samaranch, han tractat temes com les conseqüències de la guerra en la societat: pèrdues socials, econòmiques, reculada esportiva i la repercussió global d’una guerra.

També s’han tractat temes com la gestió i pressió d’organismes com el Comitè Internacional Olímpic i l’afectació de les sancions als països promotors del conflicte.

Durant l’acte també s’ha presentat el llibre de la col·lecció “Aula d’història” Anvers 1937: la delegació catalana” escrit per Luís Sánchez:

“Un any més tard de la frustrada celebració de l’Olimpíada Popular que havia de celebrar-se a Barcelona al juliol de 1936, cancel·lada a causa del cop d’estat del dia abans de la inauguració, es va celebrar a Anvers la III Olimpíada Obrera. Impulsada pel Comitè Català pro Esport Popular (CCEP), la III Olimpíada Obrera va comptar amb una destacada participació d’esportistes catalans.”

Us recordem que si no heu pogut assistir a l’acte podeu visionar-lo a través del nostre canal YOUTUBE: Fundació Barcelona Olímpica – Museu Olímpic