Maria Teresa Samaranch, membre del patronat de la Fundació Barcelona Olímpica, ha estat l’encarregada d’inaugurar la col·lecció d’“Art Olímpic Barcelona’92” present al Museu Olímpic i de l’Esport

Maria Teresa Samaranch, acompanyada de Josep Monràs, alcalde de Mollet del Vallès i president de la Fundació Joan Abelló; i Josep Massats, escriptor i portaveu de la família propietària dels quadres, han estat els responsables d'obrir al públic la col·lecció “Art Olímpic Barcelona’92”.

La col·lecció, que consta de 35 olis dedicats a la ciutat de Barcelona i les seus olímpiques durant els Jocs Olímpics de Barcelona 1992, formarà part de l’exposició permanent del Museu Olímpic i de l’Esport Joan Antoni Samaranch.

Joan Abelló, natural de Mollet del Vallès, va ser un pintor consagrat. El seu estil, que ell mateix va denominar “explosivisme”, va ser no només la seva filosofia d’obra sinó també de vida.

A l’acte hi van assistir representants d’ajuntaments, artistes i amics i familiars de l’autor.