Més d’una vintena d’esportistes olímpics i paralímpics es reuneixen en el Museu Olímpic

L’Aula d’Història “50 anys dels Jocs de 1972” ha reunit més de 20 esportistes que van participar en els Jocs Olímpics i Paralímpics de Sapporo i Munic l’any 1972.

Amb motiu del 50 aniversari, la Fundació Barcelona Olímpica ha volgut reunir aquells esportistes olímpics i paralímpics d’esports d’hivern i estiu que van participar en els Jocs de 1972*.

Aquell estiu de 1972, Munic va acollir els Jocs Olímpics, marcats per la tragèdia de l’atemptat del Setembre Negre en la Vila Olímpica, però també per uns Jocs amb un llegat vinculat a la ciutat i els primers passos d’uns Jocs sostenibles.

Els Jocs Olímpics d’hivern de Sapporo van significar la primera i única medalla d’or fins llavors d’un esportista espanyol en uns Jocs Olímpics d’hivern, la de Paquito Fernández Ochoa.

Paula Fernández Ochoa, filla de Paquito, durant l’acte ha volgut recordar el compromís del seu pare amb l’esport, i el significat d’aquesta medalla olímpica. Per la seva part el jugador d’hoquei herba Toni Nogués, ha agraït a la Fundació Barcelona Olímpica aquest acte de reconeixement.

Durant l’acte també s’ha presentat el llibre de l’Aula d’Història “50 anys dels Jocs de 1972” escrit per Joan Manuel Surroca, Luis Sánchez i Raül Vázquez.

En 1972 els Jocs d’estiu i d’hivern transcorrien en el mateix any, sent l’última edició conjunta els Jocs del 92. A partir d’aquest any les edicions d’hivern i estiu s’han anat alternant cada dos anys.