Montserrat Gracia, Carme Perea i el documental “Encordades” guardonats en la 6a edició del Premi “Dona i Esport”

Maite Fandos, tinenta d’Alcalde de Qualitat de Vida, Igualtat i Esports, juntament amb Francina Vila, regidora de Dona i Drets Civils de l’Ajuntament de Barcelona; Núria Balada, directora de l’Institut Català de la Dona i Gerard Figueras, director del Consell Català de l’Esport han estat els encarregats de lliurar els guardons i concedir el reconeixement a les premiades. L'acte ha comptat amb la presència de Glòria López, mare de Mireia Tapiador i ha estat conduït per Mireia Vicente, presentadora de Tv3.

Premis Dona i Esport 2013

Premi Mireia Tapiador a la promoció esportiva ha recaigut en Montserrat Gracia, pionera en el món del bàsquet femení en cadira de rodes a Catalunya.

Premi Dona Esportista ha estat per a Carme Perea pel seu destacat currículum com a jugadora professional i com a jugadora de la categoria sènior, un referent en la promoció del tennis femení com a entrenadora i directora de l’àrea femenina d’acadèmies d’alta competició.

Premi Mitjà de comunicació ha estat per al documental “Encordades”, coproducció entre la Facultat de Comunicació de Blanquerna, Televisió de Catalunya-TV3 i Alkimia Produccions. “Encordades” també va ser premiada com a millor producció catalana en la 3a edició del BCN Sports Film – El Festival Internacional de cinema i televisió esportiva de Barcelona.

Al llarg de la història, la presència i la implicació de les dones en l’esport ha estat ignorada pel conjunt de la societat. Els estereotips culturals han estat i encara són un potent fre en la incorporació massiva de les dones en l’esport i, d’altra banda, les fites aconseguides en l’esport femení han tingut poc ressò. D’aquesta manera, la tasca realitzada per moltes dones -les pioneres en la pràctica competitiva, les primeres que es van atrevir a sortir a córrer al carrer, les que no han parat de fer activitat física al llarg de la seva vida, les que han educat en els valors positius de l’esport-, ha quedat diluïda i en molts casos passa desapercebuda, tal i com succeeix en d’altres àmbits socials i culturals. Aquest és el motiu pel qual personalitats del món de la política, la societat i l’esport com ara Josep Antón Camuñas, Pere Sust, Josep Maldonado i Josep Lluís Vilaseca exsecretaris general de l’Esport i David Moner, president de la UFEC; entre altres, s’han apropat al Museu Olímpic i de l’Esport Joan Antoni Samaranch per formar part del tribut a l’esport femení.