Vine al Museu Olímpic i de l’Esport del 24 al 27 de novembre i fes com BARNI, GAUDIR de “La ensaladera de plata”, l’Original COPA DAVIS

El Museu Olímpic i de l'Esport allotja el trofeu més prestigiós del Tennis Mundial, la COPA DAVIS. BARNI, la mascota del Campionat d'Europa d'Atletisme 2010, va visitar el Museu Olímpic i de l'Esport i es va fer una magnífica foto al costat de “la ensaladera de plata” de la COPA DAVIS.

L’edició número 1 del certamen es va realitzar el 8 d’agost de 1900 i la seva seu va ser Boston, EUA. La idea va arribar de la mà de Dwight Filley Davis, un nord-americà de 21 anys graduat de la Universitat d’Harvard, que havia proposat el 1899 de realitzar un torneig de tennis entre nacions. Finalment, la United States National Association va acceptar la iniciativa del jove, igual com, posteriorment, ho van fer els anglesos.Davis va manar a confeccionar un trofeu per a l’ocasió. Va recórrer a tres argenters de Boston, qui van fondre més de dues-centes unces del metall preat, i així, van donar forma al premi que es va denominar International Lawn Tennis Challenge Trophy. Encara que en realitat va ser batejada ràpidament, en honor al seu gestor, com Copa Davis. Així mateix, a partir dels components i la forma del guardó, se’l coneix com “ensaladera de plata”.El guanyador d’aquella primera edició del torneig, amb seu en el Longwood Cricket Club, van ser els Estats Units, qui en va vèncer per 3-0 als visitants. Els integrants del primer campió de la història van ser: el mateix Dwight Davis, Malcom Whitman i Holcombe War.La Copa Davis té 109 anys d’història i 97 edicions disputades, de les quals 32 han estat per als Estats Units i 28 per a Austràlia. Espanya, per la seva part, ha arribat un total de set vegades a la final: tres derrotes (les tres, curiosament, davant Austràlia), tres victòries (davant Austràlia el 2000, contra EUA en 2004 i Argentina el 2008). En aquesta 98 edició esperem que el Palau Sant Jordi pugui tornar a veure als integrants de l’equip espanyol – Rafael Nadal (2n del Rànquing mundial), Fernando Verdasco (8è), David Ferrer (18è), Feliciano López (47è) – guanyar per quarta vegada “la ensaladera de plata” preada.