Xavier Trias, alcalde de Barcelona, ha distingit Josep Lluís Vilaseca i Romà Cuyàs, membres del patronat de la Fundació Barcelona Olímpica, amb la Medalla d’Or al mèrit esportiu de l’Ajuntament de Barcelona per la seva contribució a l’“èxit col·lectiu” dels JJOO de 1992

L’alcalde de Barcelona, Xavier Trias, ha entregat avui la Medalla d’Or al Mèrit Esportiu de Barcelona a Romà Cuyàs i Josep Lluís Vilaseca per la seva contribució a “l’èxit col·lectiu” dels Jocs Olímpics del 92, “dels quals tots els barcelonins i barcelonines encara ens sentim molt orgullosos”.

L’acte ha estat presidit per l’alcalde i hi ha assistit, entre d’altres personalitats, l’ex president de la Generalitat Jordi Pujol; l’ex alcalde de Barcelona, Narcís Serra; el secretari general de Presidència, Jordi Vilajoana, i una nombrosa representació de federacions i entitats esportives i de la ciutat. També hi ha assistit la tinenta d’alcalde de Qualitat de Vida, Igualtat i Esports Maite Fandos, així com regidors dels cinc grups municipals de l’Ajuntament de Barcelona.

Trias ha agraït especialment a Romà Cuyàs, que va coordinar el projecte olímpic, haver sabut “transmetre al món en aquell moment l’esperit, el talent, la creativitat i la professionalitat de tota una ciutat i de tot un país. Aquells Jocs del 92 van representar un punt i a part per a Barcelona. Més enllà de la gran transformació urbanística, el gran llegat de les Olimpíades va ser un llegat social, humà i de valors”.

De Josep Lluís Vilaseca, l’alcalde ha dit que és “un home de grans valors, un gran treballador per Catalunya, que ha fet de l’esport el seu gran signe d’identitat. Gràcies, Josep Lluís, per contribuir a la transmissió dels valors associats a la pràctica esportiva, com la solidaritat, el respecte, el treball en equip, la disciplina i l’autoexigència”

Trias ha assegurat que l’exemple de Cuyàs i Vilaseca “ens han demostrat que l’esport és una passió, és un estil de vida. Però també que l’esport pot ser, i ha de ser, un motor de cohesió social i de dinamisme econòmic, generant oportunitats per a tothom”. En aquest sentit, l’alcalde ha recordat que avui “som una ciutat referent en la celebració de grans esdeveniments esportius internacionals, i que sap aprofitar aquests esdeveniments com a font de riquesa i de projecció internacional. Una ciutat que també viu l’esport al carrer, amb la celebració d’esdeveniments com la Marató de Barcelona, que enguany va dur 18.000 corredors als nostres carrers”.

Reconeixements

L’Ajuntament de Barcelona ha acordat atorgar la Medalla d’Or al Mèrit Esportiu a Josep Lluís Vilaseca en reconeixement a la seva dilatada trajectòria al món esportiu i a la gran dedicació i entrega per promoure l´esport professional i també el de base.

Advocat de professió, Vilaseca va exercir com a Secretari General de l´Esport, càrrec des del qual va impulsar projectes de gran prestigi internacional, com els XXV Jocs Olímpics de Barcelona 1992 i el Centre d´Alt Rendiment Esportiu de Sant Cugat.

La legislatura del 1995 va ser Diputat al Parlament de Catalunya. En l´àmbit de l´esport també ha destacat per ser directiu del F.C. Barcelona i president de la Comissió de Disciplina de la UEFA. Actualment és president de la Fundació Agrupació Mútua i president del Tribunal Espanyol d´arbitratge esportiu del Comitè Olímpic Espanyol.

Romà Cuyàs rep també la Medalla d´Or al Mèrit Esportiu en reconeixement a la seva llarga trajectòria com a esportista, com a directiu i com a pont entre l´esport i àmbits com la cultura, la literatura o l´educació.

Cuyàs va destacar com a atleta del Club Natació Barcelona en les disciplines de marxa atlètica i mig fons. Ja com a directiu, va continuar desenvolupant el seu servei a l´esport des de diversos càrrecs.

El 1982, va ser designat per dirigir i coordinar el projecte de la candidatura dels JJOO del 92, i ha ocupat la Presidencia del Consejo Superior de Deportes (1982-1987) i la Presidencia del Comité Olímpico Español (1983-1984). També ha exercit dins la Federació Espanyola i Catalana d´Atletisme. De la Federació catalana va ser president des de l´any 2000 fins el 2012. Des del 1984 segueix sent membre d’honor vitalici del COE.