Una relació Olímpica de dos Mil·lennis: Minicius i Barcelona

Els Jocs Olímpics actuals es decidiren a la Sorbona de París l’any 1894 com una reconstrucció, un ‘revival’ que naixia de zero en base al ‘sport’ vuitcentista encara que prenia el nom d’un esdeveniment desaparegut molts anys abans. Malgrat aquesta innegable realitat, des del principi s’ha intentat ocultar aquesta discontinuïtat amb l’antiga Olímpia rescatant elements i símbols de l’Antiguitat. Uns bons exemples són l’olimpíada com a període de quatre anys o fer servir el santuari d’Olímpia per l’encesa de la torxa. Atenes 1896 fou organitzat pels grecs amb una clara vocació de mirar cap al segle V d.C. quan van declinar els antics agones d’Olímpia, i presentar-los com a una continuïtat. Però hi ha notables diferències. Com diu el Dr. Fernández Peña, els Jocs Olímpics són avui un esdeveniment esportiu amb enorme pes a les societats contemporànies i amb dimensió global gràcies als mitjans de comunicació.