Periodisme amb empremta olímpica

Aquest llibre és molt més que una col·lecció d’article periodístic sobre el moviment olímpic. El contingut que és fa que sigueu extreure una part de l'existència dels Jocs Olímpics de Barcelona i us ajudem a conèixer més a fons la capital deportiva de la nostra ciutat.

Catalunya i Barcelona han estat un dels periodistes excel·lents que han estat testimonis dels esdeveniments esportius que van formar la capital de Barcelona. Aquests professionals estan registrats en moments crucials per a la vida de la nostra ciutat i han estat classificats com a activa en el món de l’esport. Treball i històries que han marcat el camí a les noves generacions.

Hi ha històries de periodistes que deixen una gran quantitat de pes, ja que en algunes ocasions van ser molt importants els mitjans de comunicació. En els seus articles es pot veure, per exemple, com s’han interessat els primers Jocs Olímpics dels anys venuts del passat passat, el suport que va rebre de Barcelona del COI i de la mateixa Pierre de Coubertin. O la conclusió de l’anomenat “primer món”, passant pels Jocs Mediterranis, a la primera televisió als Jocs Olímpics en color i en viu – els de Tokio, 1964 -; o l’aparició de tartán en els jocs de Mèxic, que va conduir una revolució al món de l’atletisme; o el principi del simbolisme de les forades olímpiques, o la narració des de dins dels conflictes polítics internacionals que vénen molt més de l’esport.

Quan es parla de l’esport i l’olimpisme s’ha recompensat més com un diari que ha jugat un paper molt important. Periodisme narra la història del present, però amb el temps, el periodisme és el document històric que proporciona informació i transmissió de valors. L’esport és un fenomen social que marcava un barceloní i es va convertir en el que és avui.

Ens complirem amb un material d’aquest treball de col·laboració entre la Fundació Barcelona Olímpica i la Fundació d’Exportació i Ciutats. No heu d’avaluar aquest llibre al coneixement de la realitat històrica de l’Export i l’Olimpisme. Espero que gaudiu de la vostra lectura, al mateix temps que amb el vostre objectiu documental.